Amsterdam diary

29. května 2018 v 16:26 | E. |  travel and cultural diary/random

1. den - příjezd
dejme tomu, že jsme se na pražském letišti bez větších komplikací našly, chvilku počkaly a pak už seděly v letadle a mávaly Praze. já v letadle - podruhé v letadle - docela sranda, stres a nervy. abyste to správně pochopili, pro mě je jedno z největších utrpení, když letadlo začne klesat a připravovat se na přistání, jelikož mě bolí hlava, zalehnou mi uši a pak třeba další dva dny neslyším.
let jsme zvládly, našly kufry a pak už "jen" zbývalo se vypořádat s automaty na jízdenky a celkově s amsterdamskou dopravou. řekněme to stručně a jasně - díky bohu za pražskou, jasně značenou, lehce pochopitelnou hromadnou dopravu! na zastávku Bullewijk, kde jsme měly zaplacený hotel, jsme nejdřív jely bez lístku, protože to byly jen tři zastávky a řekly jsme si, že to teda riskneme, jelikož se s námi nebavil automat a nebral platební karty. no hahaha, jenom takové menší info pro všechny, co se chystají do Amstru - mají tam turnikety a bez platného a PÍPLÉHO lístku se ven z metra prostě nedostanete. na hotel jsme dorazily promrzlé a v nevrlé náladě, respektive já jsem už vážně myslela, že nebudu ani vybalovat a rovnou poletím zpátky. ten den nás čekala ještě cesta do Lidlu pro jídlo na celý pobyt a pak jsme to už zalomily.

2. den
nejdřív teda musím říct, že je docela těžký si takhle zpětně všechno vybavovat, jó kdybych já nebyla líná si k tomu sednout hned po příjezdu zpátky do Prahy. na druhou stranu to má ale i tu výhodu, že se člověk zasměje a že si připomene fajn chvíle :)
první den jsme říkaly, že se budeme modlit, aby další dny bylo alespoň trochu slunečno a aby přestal foukat ten šílenej vítr. každopádně na další den jsme se teda zrovna nijak extra nevyspaly, jelikož nám tam v noci harašili sousedi, ale v deset dopoledne jsme už byly na nohou a měly zamířeno do centra Amstru - ten den byly v plánu ty nejlepší muzea, které město nabízí! nejdříve jsme jely omrknout slavnej nápis I Amsterdam, kterej je hned u Rijksmuseum a vlastně v celé té části Amstru je hned několik zajímavých muzeí i galerií. my se ale vydaly do o pár kroků vzdálenějšího Moco Museum - BANKSY BANKSY BANKSY BANKSY. fantastické muzeum moderního umění!
panebože, já tak moc chtěla do Van Goghova muzea, ale ta fronta..... ta fronta, v té zimě, ne, nic takového nepřicházelo v úvahu. vyhrálo jídlo.
Amsterdam je nádherné město, všude nejvíc roztomilé baráčky různých barev a velikostí, s okny různých tvarů, které tak nějak hezky celkově ladí s celkovou atmosférou. radost pohledět a to ať už se člověk podíval kamkoliv.

3. den
další den to už tak slavné s mou náladou nebylo, bylo mi zle, bolela mě hlava a ještě ta neustupující zima do toho. navíc jsme den předtím stihly projít dost velkou část toho, co Amsterdam celkově nabízí. jako první jsme zamířily k vědeckému centru Nemo a hlavně teda k amsterdamskému přístavu, kde bylo nádherně, jenže člověk tam opravdu vydržel pár minut a měl omrzliny nejmín třetího stupně (jo, jsme zmrzliny). pak jsme to otočily zpět do centra, opět chodily po roztomilých uličkách, kolem roztomilejch domečků a najednou prostě čau, prostitutka za bílého dne ve výloze. to je jedna z věcí, která mě na Amsterdamu fakt bavila - absolutní otevřenost vůči sexu, sexuality a podobně. jakože jedno velké wow, protože jako jasně, člověk tam jede s tím, že ví, že to město takové je, ale když to pak vidí na vlastní oči, je to o něčem úplně jiném. Red Light District jsme si prošly jak přes den, tak i poté v takovém polo šeru. noční červené lucerny si snad vychutnám, až se jednou vrátím :)

4. den - letíme na MARS
byl tu den D, den, kvůli kterému jsme do Amsterdamu letěly - večer nás čekal koncert našich oblíbených Thirty Seconds To Mars. no a jelikož jsme si prošly už úplně všechno, co jsme vidět chtěly, před koncertem jsme zůstaly celý den na pokoji a nabíraly síly jak na koncert, tak na následující den, kdy jsme odlítaly. natáčely jsme videa, postupně balily, koukaly na AHS a pak padla půl šestá a my se začaly vypravovat k hale, aby se teda jako neřeklo. halu jsme našly úplně v pohodě, pouštěly docela i na čas, na což já třeba fakt zvyklá nejsem, ale jako první jsme letěly k merch stánku, protože Edit chtěla tričko a taky si ho šťastně odnášela, zamkly jsme si věci a pak už šly na místo dění. přes veškeré demento-lidi jsme si to myslím užily, zase, jak jinak, jsou to přece Vteřiny! (hlavně aaaaaa ten Eloi z Kensington na Walk On Water, mám husinu jenom si vzpomenu na to, jak ho Jared oznamoval). o tom, jakej byl celkově koncert si asi dáme spíš samostatný článek, kterej dám dokupy i s tím pražským.

in conclusion
pátý den se už nic nedělo, zabalily jsme si (jo vlastně hahah, já dobrák rozkecla celou čokoládovou zmrzlinu na bílý povlečení, takže nás mají doteď určitě za největší prasata) a vyrazily na letiště, kde jsme zůstaly celý den, odpočívaly, četly si, kecaly, spaly, byly na vyhlídce se podívat na letadla a pak zase jen spaly, odpočívaly a poslouchaly Walk On Water. let byl v pohodě, klesání bylo horší (NEJHORŠÍ) a po vystoupení jsem chtěla líbat zem, že děkuju za to, že jsem v Praze, kde nefouká až 60 km/h.

děkuju NASTOTISÍCKRÁT Verče aka tomu nejlepšímu parťákovi do nepohody!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.