travel and cultural diary/random

Český kras/Karlštejn diary

1. května 2015 v 18:25 | E.
minulou sobotu jsem sice měla naplánované didaktické testy, ale nakonec jsem kývla na pěší výlet se sestrou... přeci jenom, ještě teď na ty didakťáky mám tři dny:) jsem ráda, že za tak nádhernou přírodou nemusím chodit daleko a že Český kras a Karlštejnsko mám v podstatě hned za okny. nebýt turistických značek, tak se asi ztratíme, ale nakonec jsme úspěšně našly cestu ke hradu a mohly se radovat, oddychnout a posilnit se v podobě zmrzliny na cestu zpět, kterou už jsme pro tentokrát raději zvolily vlakem, jelikož se nám fakt nechtělo jít po tmě lesy domů. 13,5 km jsme zvládly za necelé tři hodiny, pak měl vlak patnácti minutové zpoždění, takže jsme si zašly ještě na kofolu.
na tento víkend jsme měly naplánovaný podobný výlet akorát na Křivoklát, ale počasí nám nepřeje, takže to nechápe na další pátek:) co vy? chodíte rádi po hradech a zámcích?

Wien diary

8. dubna 2015 v 21:31 | E.
o náplni našeho prvního dne ve Vídni si můžete přečíst o pár článků níže a na mně teď je, abych do jednoho článku tak nějak sepsala to, jak probíhal den druhý:)
šly jsme si lehnout po jedné hodině ráno a jakmile jsem se přikryla, nevěděla jsem o světě - ano, budíček ve tři ráno se na člověku hooodně podepíše, ještě když ten člověk miluje spánek nadevše, viz já. popravdě ani nevím, v kolik jsem se probudila, ale budík byl nastavený na sedmou a my jsme v té době už opět diskutovaly na téma Karel, Nick, Torg, Bigu a tak dál. ve dvanáct jsme musely být z hotelu pryč, každopádně my jsme měly sbaleno už po deváté a vyrazily jsme vstříc tomu šílenému počasí, Shönbrunnu a Primarku. tentokrát už jsem na metro kývla i já a naše první zastávka nesla název právě oněž zmíněný Shönbrunn. sice jsem ve Vídni už byla minulý rok, ale tam jsem se nedostala, takže jsem ho chtěla alespoň na chvilku vidět:) vím, že to není takové, jako na jaře nebo v létě, když jsou ty zahrady nádherně rozkvetlé, ale alespoň nějakou představu si mé kulturní já udělalo. ale zima byla... a šílená, respektivě ten vítr byl šílený.
dále byl na programu Primark, který je úplně mimo všeho dění. teda není, ale ve Vídni si to asi myslí, když tam nejede metro a vlak tam jezdí s hodinovými intervaly. nechápu, fakt ne - jak si někdo může stěžovat na Pražskou dopravu? asi nikdy nebyl ve Vídni, nebo nevím... Primark jsme tedy po neuvěřitelně dlouhé cestě z metra na nádraží a po koupení lístků za pět euro zavhrly a jely zpátky. cestou jsme si udělaly zastávku v centru u katedrály sv. Štěpána, prošly pár obchodů, zašly pro nějaké jídlo a pak jsme si řekly, že na nic nemáme náladu a že pojedeme do nákupního centra, odkud nám jel autobus zpátky do Prahy.
tam jsme přečkaly ty tři hodiny, Verča si dala pizzu, prošly jsme opět pár obchodů, poseděly... všechno to uteklo jako voda a my jsme skoro ani ten nástup do autobusu nestihly:) cesta zpátky byla úmorná, myslela jsem, že té Němce/Rakušance/nevím za námi už fakt něco řeknu, protože mluvila skoro polovinu cesty (dvě hodiny) a já toho už měla plné kecky. naštěstí ta cesta utekla rychleji než cesta tam, náš Karel trip jsme ukončily pár minut před půl desátou, protože jsem vystupovala na Butovicích a šla čekat na autobus:(

shrnu to tak, že koncert byl na víc jak jedničku s hvězdičkou, teď bych si nejradši dala pár facek za to, že jsem váhala na ně po pěti letech jet!! možná to udělala i ta cena, ale prostě - všechno se vyplatilo a nelituju vůbec ničeho:) a Verča je nejlepší parťák na koncertní cesty vůbec, tak:))!

/ Karel :D:D

Wien − #KARELTRIP

5. dubna 2015 v 11:50 | E.
tak konečně:)!! ve čtvrtek ráno jsem se s chutí vrhla na video a tady je výsledek - půl hodinový report a to převážně z koncertu, ale to asi chápete:) (a pokud si to budete pouštět, tak volume trochu víc na minimum, ok?)

designblok '14 — prague design and fashion week

10. října 2014 v 12:12 | E.
openstudio - dům u minuty, staroměstské náměstí
art house - colloredo-mansfeldský palác, karlova 2
superstudio hra - mikulandská 5/134

Velká Amerika diary

21. srpna 2014 v 22:02 | E.
stydím se, protože až do včerejšího dne jsem byla snad jediný Berouňák, který nikdy nenavštívil lomy za vesnicí Mořina. minulý týden jsem ale prolomila ledy a řekla si, že se tam do konce prázdnin musím podívat! den se se dnem sešel, já vytáhla sestru a svou nejlepší kamarádku a vyrazily jsme autobusem směr Mořinka, kde nám ze začátku dělal průvodce jeden opuštěný psík a ne a ne nás pustit vstříc dobrodružství. nakonec si našel jinou oběť a my jsme mohly vyrazit. původní plán byl sice takový, že jdeme pouze na Velkou Ameriku a celou dobu jsme si říkaly, že jdeme určitě špatně, protože jsme šly fakt dlouho a všude na nás koukaly nápisy Karlštejnsko... no, vyšly jsme z lesa a najednou vidíme Karlštejn, proč ne. pak nás čekala zpáteční cesta na Mořinu, a pak jsme to konečně našly! i přes ten náš šílený orientační smysl jsme se musely poplácat.
Velká Amerika je opravdu něco úchvatného!!! nebo alespoň mě tyto přírodní úkazy pokaždé dostanou do kolen:) další plus byl ten, že je dolů vstup na vlastní nebezpečí a tak se tam všichni kolemjdoucí neodvážili, každopádně pro mě to byla nutnost! sice jsem si prožila docela nehezké okamžiky a párkrát jsem si i uprostřed našeho horolezení řekla, že nikam nejdu a že se vrátím, ale nakonec to opravdu stálo za to. chvilku jsme pobyly u vody, povídaly si, fotily a pak se opět vydaly zpět k lanu a vyrazily zpět Beroun.
pokud jste tam ještě někdo nebyl, jakože tuším, že se nikdo takový nenajde, tak Vám tuhle lokalici vřele doporučuji! je to nádherný výlet a klidně si můžete udělat i procházku na Karlštejn, cesta je rovná a jdete pořád po silnici, nic tam v podstatě nejezdí, jenom před sebou budete mít něco kolem pěti kilometrů:) ještě plánuji navštívit Malou Ameriku, i když to prý oproti té Velké nic není...

/ náš zmíňovaný Romeo

random from South Moravia/Wien

30. července 2014 v 17:50 | E.
/ těsně před odjezdem

/ nudné čekání na pizzu

Wien diary

27. července 2014 v 16:15 | E.
už od té doby, co jsem věděla, že letošní dovolenou budeme trávit na Jižní Moravě, jsem měla jasno v tom, že se chci podívat do Vídně. a tak jsem si vyhradila jeden den jenom a pouze na poznávání dalšího překrásného hlavního města. jela jsem se sestrou z Mikulova, ze kterého každý den jezdí autobus od agentury Tourbus až na Vídeňské letiště (zpáteční jízdenka stála něco kolem 324 korun).
do Vídně jsme přijely asi v půl desáté dopoledne a hned se vydaly směr centrum. řeknu Vám, mě osobně Vídeň mile překvapila. nejela jsem tam s žádným cílem, ale chvílemi mi brala dech jak nádherná architektura, tak i milí lidé. možná to už je vážně klišé a nemám zdání kolikrát jsem to na tento blog psala, ale mně vážně přijde, že se lidé usmívají kdekoliv jinde, jenom v Praze ne. prostě jsem si připadala jako v jiném světě:) je sice pravda, že jedinou památku, kterou jsem doopravdy chtěla vidět, jsme nenašly - aneb naše skvělé orientační schopnosti. tak jako tak, Schönbrunn jednou stoprocentně uvidím, jelikož jsem ve Vídni nebyla naposledy.
abych to tak celé shrnula... celý náš několika hodinový výlet jsme v podstatě prochodily a nebo proseděly v úchvatných parcích, ale jeden obrovský plus to mělo! ve Vídni bylo rozhodně příjemněji než na Jižní Moravě, sice tropické teploty tak jako tak panovaly, ale nepražilo celý den slunce.
máte někdo tipy, kam bych se ve Vídni měla příště podívat? a to příště už bude s mapou, s někým, kdo se všude skvěle orientuje a s větší paměťovou kartou.

Lednice-Valtice cultural landscape diary

25. července 2014 v 16:15 | E.
jelikož byl tento rok výběr dovolené na mně, bylo hned jasné, kam se s rodinou vypravíme. lednicko-valtický areál je, dle mého, nejkrásnější místo v Česku vůbec. pokud jste tedy ještě stále neměli tu čest, tak rozhodně doporučuji!
ve Valticích jsem poprvé byla ke konci roku 2012, ale jelikož jsme si vybrali zrovna den, kdy na celém území sněželo, tak jsem nějak neregistrovala to místní kouzlo a už jsem se viděla doma v teple. minulý týden to bylo úplně o něčem jiném... sice teda bylo pro změnu tropické počasí, ale i tak jsem si to užila daleko víc!:) a protože se mi tu narodila jak mamka i má zesnulá babička, která tu i nějaký čas bydlela, tak pro mě má hlavní město vína opravdu velký význam.
k Lednici snad ani nemusím nic psát, protože ty fotky budou mluvit za vše. úchvatné místo, nádherné zahrady a co teprve ta příroda... ráj! nejvíce mi dal zabrat Minaret, o čemž už jsem psala v minulém článku, protože mám naprosto šílený strach z výšek, každopádně za ten pohled na zámek to určitě stálo!!
byli jsme ubytovaní v kempu, který je kousek od Mikulova a místní zámek je též něco, o čem musím napsat! taková nádherná dominanta:))
byl jste se už někdo podívat za krásami Jižní Moravy? příště Vídeň!:)

South Moravia random

20. července 2014 v 15:34 | E.
týden uběhl jako voda a jsem zpět! počasí nám přálo a to možná až moc - stihla jsem si spálit záda (ani nevíte, jak moc jsem ráda, že už mě nepálí), ochutnat špičková moravská vína (ne, na vína nikdy nebudu), poznat krásy Lednice; Mikulova i Valtic a hlavně tedy Vídně, překonala jsem svůj strach z výšek a vylezla na 62 metrů vysoký Minaret a celkově jsem si uplynulý týden moc užila:) než se vám do podrobností rozepíši o Jižní Moravě, tak tu mám menší random, který vám alespoň trošku přiblíží mé týdenní dobrodružství. ještě mám v plánu udělat random z fotek z mobilu. užijte si zbytek až moc slunné neděle a já se během týdne určitě ozvu:))

designblok 2013

27. října 2013 v 16:16 | E.